حسین محمودی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به اجرای رمز دوم یکبار مصرف در بانک ملت گفت: از فردا، بامداد ۱۰ دی ماه استفاده از رمز دوم پویا در بانک ملت به صورت اجباری اجرایی میشود و از این تاریخ رمز دوم ایستا اعتبار ندارد؛ حدود یک ملیون مشتری تا به امروز رمز دوم پویا را از طریق اپلیکیشن و پیامک فعال کردهاند که نیاز است تا سایر مشتریان هر چه سریعتر نسبت به فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف از طریق مراجعه به ابزارهای پرداخت از جمله خودپرداز و کیوسک غیر نقد به صورت رایگان اقدام کنند و نیازی به حضور در شعب نیست.
فعالسازی رمز پویای پیامکی برای تمام مشتریان دارای رمز دوم در بامداد ۱۰ دی ماه
مدیر اداره کل بانکداری شخصی و توسعه محصول بانک ملت ادامه داد: از بامداد دهم دی ماه، ۱ دوم پویا از طریق سامانه هریم و پیامک برای تمامی مشتریانی که رمز دوم ایستا (ثابت) دارند به صورت خودکار فعال خواهد شد و مشتریان بدون نیاز به مراجعه به شعب و خودپرداز میتوانند در هنگام انجام تراکنشهای خرید و پرداخت اینترنتی با فشردن دکمه درخواست رمز، رمز دوم یکبار مصرف را به صورت پیامکی دریافت کنند و از این رمز استفاده داشته باشند.
وی درباره روشهای فعالسازی رمز پویا در بانک ملت گفت: اولین راهکار دریافت رمز دوم پویا نصب و فعالسازی اپلیکیشن رمزنگار ملت است؛ دومین راهکاری که از سوی سامانه بانک ملت ایجاد شده سامانه پیامکی رمزنگار ملت به شمار میرود که مشتری میتواند با فعالسازی آن و ارسال ۴ رقم آخر شماره کارت بانکی به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۰۳، رمز دوم پویا از سرشماره بانک ملت با اعتبار ۱۲۰ ثانیه دریافت و از آن در صفحات پرداخت و انتقال وجه استفاده کند و سومین راهکار نیز که از سوی شبکه بانکی بر اساس الزامات بانک مرکزی به صورت یکپارچه عملیاتی شده، سامانه هریم و ارسال رمز پویا پیامکی بر اساس ارسال درخواست مشتری از طریق دکمه درخواست رمز در صفحات پرداخت اینترنتی و انتقال وجه است که بانک ملت در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و به سامانه هریم متصل شده و هم اکنون نیز دکمه درخواست رمز دوم پویا به سامانه بانکداری اینترنتی و همراه بانک ملت افزوده شده است.
۱۰ میلیون مشتری در بانک ملت رمز دوم دارند/ فعالسازی رمز پویای پیامکی و اپلیکیشن توسط بیش از یک ملیون مشتری
محمودی با بیان این که در بانک ملت ۱۰ میلیون مشتری رمز دوم فعال دارند، گفت: بر اساس آمار بیش از یک میلیون مشتری تا به امروز رمز دوم یکبار مصرف خود را فعال کردهاند که از این میان حدود ۵۴۷ هزار مشتری رمز دوم پویا را از طریق اپلیکیشن رمزنگار ملت فعال کردهاند و بیش از ۷۹۸ هزار مشتری برای دریافت رمز دوم پویا نسبت به فعالسازی سامانه پیامکی رمزنگار اقدام کردهاند؛ در واقع سهم اپلیکیشن حدود ۳۰ درصد و پیامک سهمی ۷۰ درصدی دارد اما معتقدیم با اجرا شدن طرح به مرور مردم به سمت اپلیکیشن حرکت خواهند کرد و میزان فعالسازی افزایش پیدا میکند.
وی تاکید کرد: در بانک ملت حدود ۴ میلیون مشتری یکتا در ماه از رمز دوم استفاده میکنند که نیمی از این جامعه رمز پویا دریافت کرده و برای سایر مشتریان که اپلیکیشن یا پیامک را علی رغم تبلیغات و اطلاع رسانی فعال نکردهاند، رمز پویای پیامکی هریم فعال میشود و میتوانند به راحتی از طریق پیامک رمز دوم دریافت کنند و عملیاتهای خرید و پرداخت اینترنتی خود را انجام دهند.
مدیر اداره کل بانکداری شخصی و توسعه محصول بانک ملت افزود: بانک ملت در بخش صادر کنندگی اولین بانک بوده که به سامانه هریم متصل شد و در بخش پذیرندگی نیز بانک ملت به سامانه هدایت رمز یکبار مصرف متصل شده است و زیرساختهای لازم برای اجرای طرح به صورت کامل ایجاد شده است.
آمادگی کامل بانک ملت برای اجرای رمز دوم یکبار مصرف
محمودی درباره آمادگی بانک برای اجرای رمز دوم پویا خاطر نشان کرد:مرکز امداد مشتریان با شیفت کامل از بامداد روز ۱۰ دی آمادگی دارند تا پاسخگوی مشتریان باشند و تمامی زیرساختها برای اجرای رمز دوم یکبار مصرف در بانک ملت به منظور افزایش امنیت مشتریان آماده شده است.
وی در خصوص مشتریانی که شماره تلفن صحیح به بانک اعلام نکردهاند اظهار داشت: در بانک ملت جامعه بسیار کوچکی وجود دارد که شماره تلفن همراه آنهان ممکن است در بانک ملت به درستی تعریف نشده باشد که این دسته از مشتریان لازم است تا به شعب بانک ملت مراجعه و نسبت به اصلاح شماره تلفن همراه خود اقدام کنند تا رمز پویا آنها فعال شود؛ در بانک ملت تعداد مشتریان دارای این مشکل بسیار محدود است چرا که در دو سال اخیر فرآیندی برای احراز صحت شماره تلفن همراه در هنگام صدور کارت با ارسال یک کد به مشتری ایجاد شد و همین موضوع باعث شده تا سطح پایایی و صحت شماره تلفن همراه در بانک ملت عدد بسیار بالایی باشد و برای بخش گسترده مشتریان رمز دوم پیامکی هریم قابل فعالسازی به صورت خودکار باشد.
استفاده از رمز پویا پیامکی در سیستم عامل iOS
مدیر اداره کل بانکداری شخصی و توسعه محصول بانک ملت با اشاره به مشکلات در سیستم عامل iOS گفت: در بانک ملت و اداره فناوری و فنی در حال تلاش هستیم تا بتوانیم اپلیکیشن مناسبی برای سیستم عامل iOS آماده کنیم تا از وضعیت فعلی در این سیستم عامل عبور کنیم و راهکار مناسبی را در اختیار مشتریان بانک ملت قرار دهیم؛ توصیه میکنیم دارندگان iOS از رمز دوم پویا پیامکی و رمز دوم یکبار مصرف از طریق دکمه هریم استفاده کنند.
کارت هدیه و کارت مجازی ابزاری برای رفع دشوار رمز پویا
محمودی به افرادی که استفاده از رمز دوم پویا برای آنها دشوار است، توصیه کرد تا از کارت هدیه یا کارت مجازی قابل استفاده در سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملت استفاده کنند و گفت: با توجه به این که قابلیت استفاده از رمز دوم ایستا (ثابت) در کارت هدیه و کارت مجازی وجود دارد، مشتریانی که استفاده از رمز دوم یکبار مصرف برای آنها دشوار است، میتوانند از این کارتها با سقف شارژ ۵۰۰ هزار تومان برای انجام عملیات خرید و پرداخت اینترنتی استفاده کنند؛ کارت مجازی در سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملت به حساب فرد متصل نیست و ریسک سوءاستفاده ندارد و قابلیت شارژ دارد که گزینه خوبی برای افرادی که نیاز به رمز ایستا برای انجام عملیاتهای اینترنتی دارند، به شمار میرود.